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Harvard Business Review(米国版) Mar. 2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) Mar. 2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年03月10日

価格: 3,150円

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雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

March 2010
■Spotlight
Strategy in a Weak Recovery
Finding Your Strategy in the New Landscape
Pankaj Ghemawat
Roaring Out of Recession
Ranjay Gulati, Nitin Nohria, and Franz Wohlgezogen
Are You Ready to Rebound?
Donald Sull
■The Big Idea: Funding Eureka!
Nathan Myhrvold
■Bold Retreat: A New Strategy for Old Technologies
Ron Adner and Daniel C. Snow
■Harnessing Your Staff’s Informal Networks
Richard McDermott and Douglas Archibald
■Leadership Lessons from India
Peter Cappelli, Harbir Singh, Jitendra V. Singh, and Michael Useem
■The Globe
How BMW Is Defusing the Demographic Time Bomb
Christoph H. Loch, Fabian J. Sting, Nikolaus Bauer, and Helmut Mauermann
■How I Did It
Giving Up the CEO Seat
Jeffrey Hollender
■Idea Watch
Women in Management: Delusions of Progress
Nancy M. Carter and Christine Silva
The Soot Opportunity
Jessica Seddon Wallack
Engaging the ”Pole Vaulters” on Your Staff
Katie Truss, Emma Soane, Kerstin Alfes, Chris Rees, and Mark Gatenby
One Cafe Chain’s Facebook Experiment
Utpal M. Dholakia and Emily Durham
■Vision Statement
A Better Approach to China’s Markets
Max Magni and Yuval Atsmon
■Column
Think Outside the Building
Rosabeth Moss Kanter
Who Do These Bankers Think They Are?
Joseph E. Stiglitz
■Experience
Managing Yourself: Keeping Your Colleagues Honest
Mary C. Gentile
HBR Case Study: The CEO Can’t Afford to Panic
Eric J. McNulty


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