雑誌バックナンバー
Harvard Business Review(米国版) Apr. 2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) Apr. 2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年04月10日

価格: 3,150円

この号の購入はこちら
最新号の購入はこちら


雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

April 2010
■Spotlight
FIXING HEALTH CARE
Turning Doctors into Leaders
Thomas H. Lee
Health Care Needs a New Kind of Hero
An Interview with Atul Gawande
Fixing Health Care on the Front Lines
by Richard M.J. Bohmer
■The Big Idea:
Leadership in the Age of Transparency
Christopher Meyer and Julia Kirby
■Envy at Work
Tanya Menon and Leigh Thompson
■The Acceleration Trap
Heike Bruch and Jochen I. Menges
■The Hidden Risks in Emerging Markets
Witold J. Henisz and Bennet A. Zelner
■The Globe:
Is It Too Late to Enter China?
Edward Tse
■How I Did It:
Building a Company Without Borders
Bart Becht
■Idea Watch:
Welcome to the False Recovery
Eric Janszen
Advertisers: Learn to Love the DVR
Andrew O’Connell
The Myth of Shareholder Capitalism
Loizos Heracleous and Luh Luh Lan
When to Co-Create, When to Go It Alone
Defend Your Research: Imitation Is More Valuable Than Innovation
Oded Shenkar
■Vision Statement:
Behold the Extreme Consumers...and Learn to Embrace Them
Andreas B. Eisingerich, Gunjan Bhardwaj, Yoshio Miyamoto,
and Jackson Dykman
■Column:
Best Practices Get You Only So Far
C.K. Prahalad
Why Businesses Don’t Experiment
Dan Ariely
■Experience:
Managing Yourself: Making It Overseas
Mansour Javidan , Mary Teagarden , and David Bowen
■HBR Case Study:
The Flight of the Boomerang Employee
Sarah Green


カテゴリー: ??к, ??λ
inserted by FC2 system