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Harvard Business Review(米国版) May. 2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) May. 2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年05月10日

価格: 3,150円

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雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

May 2010
■Spotlight
LEADERSHIP:THE NEXT GENERATION
How to Keep Your Top Talent
by Jean Martin and Conrad Schmidt
The Leaders We Need Now
by Tamara J. Erickson
Mentoring Millennials
by Jeanne C. Meister and Karie Willyerd
■The Big Idea:
The Sustainability Imperative
David A. Lubin and Daniel C. Esty
■When You’ve Got to Cut Costs--Now
Kevin P. Coyne, Shawn T. Coyne, and Edward J. Coyne, Sr
■How to Stop Customers from Fixating on Price
Marco Bertini and Luc Wathieu
■Beating the Odds When You Launch a New Venture
Clark G. Gilbert and Matthew J. Eyring
■The Globe:
The Battle for Female Talent in Emerging Markets
Sylvia Ann Hewlett and Ripa Rashid
■How I Did It:
Google’s CEO on the Enduring Lessons of a Quirky IPO
Eric Schmidt
■Idea Watch:
Back to the City
Ania Wieckowski
The Visualization Trap
Neal J. Roese and Kathleen D. Vohs
Blue Ocean vs. Five Forces
Andrew Burke, Andre van Stel, and Roy Thurik
Need Speed? Slow Down
Jocelyn R. Davis and Tom Atkinson
■Vision Statement:
Find the Real Power in Your Organization
Michael Segalla
■Column:
Block-by-Blockbuster Innovation
Rosabeth Moss Kanter
Executive Pay: Time for CEOs to Take a Stand
A.G. Lafley
■Managing Yourself:
Bringing Out the Best in Your People
Liz Wiseman and Greg McKeown
■HBR Case Study:
What More Evidence Do You Need?
Anthony R. Kovner


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