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Harvard Business Review(米国版) June. 2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) June. 2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年06月10日

価格: 3,150円

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雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

June 2010
■Spotlight
Strategies for a Changing World
The Decision-Driven Organization
Marcia W. Blenko, Michael C. Mankins, and Paul Rogers
The Productivity Paradox:
How Sony Pictures Gets More Out of People by Demanding Less
Tony Schwartz
Change for Change’s Sake
Freek Vermeulen, Phanish Puranam, and Ranjay Gulati
■The Big Idea:
How to Start an Entrepreneurial Revolution
Daniel J. Isenberg
■Are You a High Potential?
Douglas A. Ready, Jay A. Conger, and Linda A. Hill
■The Coherence Premium
Paul Leinwand and Cesare Mainardi
■Growing Green
Gregory Unruh and Richard Ettenson
■The Globe:
The China Rules
Lynn S. Paine
■How I Did It:
A Maverick CEO Explains
How He Persuaded His Team to Leap into the Future
Vineet Nayar
■Idea Watch:
Why Dinosaurs Will Keep Ruling the Auto Industry
John Paul MacDuffie and Takahiro Fujimoto
Debunking Four Myths About Employee Silence
James R. Detert, Ethan R. Burris, and David A. Harrison
Time for Investors to Get Social
David Teten and Chris Farmer
Off-Ramps and On-Ramps Revisited
Sylvia Ann Hewlett, Laura Sherbin, and Diana Forster
■Vision Statement:
Six Ways to Find Value in Twitter’s Noise
Scott Berinato and Jeff Clark
■Column:
Why Is It So Hard to Tackle the Obvious?
C.K. Prahalad
You Are What You Measure
Dan Ariely
■Managing Yourself:
Turn the Job You Have into the Job You Want
Amy Wrzesniewski, Justin M. Berg, and Jane E. Dutton
■HBR Case Study:
When the CEO’s Personal Crusade Drives Decisions
Randle D. Raggio


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