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Harvard Business Review(米国版) Sep. 2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) Sep. 2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年09月10日

価格: 3,150円

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雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

September 2010
Spotlight
Can Entrepreneurs Save the World?
A New Alliance for Global Change
Bill Drayton and Valeria Budinich
Making Social Ventures Work
James D. Thompson and Ian C. MacMillan
The High-Intensity Entrepreneur
Anne S. Habiby and Deirdre M. Coyle, Jr.
The Big Idea:
The Judgment Deficit
Amar Bhide
Why Men Still Get More Promotions Than Women
Herminia Ibarra, Nancy M. Carter, and Christine Silva
Four Mistakes Leaders Keep Making
Robert H. Schaffer
Kaiser Permanente’s Innovation on the Front Lines
Lew McCreary
The Globe:
A Cautionary Tale for Emerging Market Giants
J. Stewart Black and Allen J. Morrison
How I Did It:
Timberland’s CEO on Standing Up to 65,000 Angry Activists
Jeff Swartz
Idea Watch:
CEOs with Headsets
Andrew Zimbalist
Be a Better Manager: Live Abroad
William W. Maddux, Adam D. Galinsky, and Carmit T. Tadmor
How Anger Poisons Decision Making
Jennifer S. Lerner and Katherine Shonk
When Emotional Reasoning Trumps IQ
Roderick Gilkey, Ricardo Caceda, and Clinton Kilts
Defend Your Research:
It’s Not。ーUnprofessional。アto Gossip at Work
Giuseppe。ーJoe。アLabianca
Vision Statement:
Tired of PowerPoint? Try This Instead.
Daniel McGinn and Stephanie Crowley
Column:
Redefining Failure
Seth Godin
Want People to Save? Force Them.
Dan Ariely
Managing Yourself:
The Boss as Human Shield
Robert I. Sutton
HBR Case Study:
When the Longtime Star Fades
Jimmy Guterman


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