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Harvard Business Review(米国版) Nov.2010

誌名: Harvard Business Review(米国版) Nov.2010

創刊: ファーストプレス
発売日: 2010年11月10日

価格: 3,150円

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雑誌紹介

Harvard Business Reviewは、実学を重んじるハーバードビジネススクールの機関誌として、わかりやすい英文で、ビジネスの現場で活用できるコンテ ンツをお届けしています。 ビジネススクールの教授陣による経営戦略や、マーケティング、財務、会計、金融工学、組織戦略など、時代の先端を行く論文に加え、経営者や起業家のインタビューや自伝、さらには、芸術家や科学者たちのビジネスに役立つエッセイなど、単なるビジネスの最新情報にとどまらず、発想を豊かにするヒントを提供します。 未来を創るビジネスパーソンを導く道標として定評のあるHarvard Business Reviewを、あなたのビジネスのメンターとしてお役立てください。


概要

■November 2010
■Spotlight
Leadership Lessons from the Military
Extreme Negotiations
Jeff Weiss, Aram Donigian, and Jonathan Hughes
“You Have to Lead from Everywhere”
An Interview with Admiral Thad Allen, USCG (Ret.)
Which of These People Is Your Future CEO?:
The Different Ways Military Experience Prepares Managers for Leadership
Boris Groysberg, Andrew Hill, and Toby Johnson
Four Lessons in Adaptive Leadership
Michael Useem
■Stress-Test Your Strategy: The 7 Questions to Ask
Robert Simons
■Finding Competitive Advantage in Adversity
Bhaskar Chakravorti
■Winning in the Green Frenzy
Gregory Unruh and Richard Ettenson
■The Globe:
How to Conquer New Markets with Old Skills
Mauro F. Guillen and Esteban Garcia-Canal
■How I Did It:
Rohm and Haas’s Former CEO on Pulling Off a Sweet Deal in a Down Market
Raj Gupta
■Idea Watch:
Succeeding at Succession
James M. Citrin and Dayton Ogden
Capitalizing on the Underdog Effect
Anat Keinan, Jill Avery, and Neeru Paharia
A New Era for Raiders
Guhan Subramanian
■Defend Your Research:
People Often Trust Eloquence More Than Honesty
Todd Rogers and Michael I. Norton
■Vision Statement:
How This First Lady Moves Markets
David Yermack and Open
■Column:
Wealth and Jobs: The Broken Link
Nitin Nohria
To Win, Create What’s Scarce
Seth Godin
■Managing Yourself:
What’s Your Personal Social Media Strategy?
Soumitra Dutta
■HBR Case Study:
Play It Safe or Take a Stand?
Trish Gorman Clifford and Jay Barney


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